">

neděle 18. ledna 2015

Setkání se sovou, klidné zimní dny a ...

... co je u nás nového

Je nedělní odpoledne. Po dnech, kdy bylo téměř jarní počasí, se zase přihnaly mračna i nad náš ostrov.
Obloha je stříbřitě šedá, vítr ohýbá cypřiše a olivovníky jakoby při  každém zafičení změnily svoji barvu na temně šedou, až antracitovou.
Příboj je slyšet až k nám.

Takový zvláštní klid.



Jakoby i příroda prožívala to, co teď prožíváme snad my všichni v Řecku.
Všichni tu mluví o volbách, o tom jak dopadnou a co to pro nás bude znamenat... Všude jsou citít obavy a přesto však i ten "zvláštní klid".


Pro mne, každý rok, je třetí lednový týden- smutný. Letos to bude už jedenáct let, co zemřel můj táta... Nečekaně, v plné síle... Pořád to bolí. A chybí mne snad čím dál tím víc... Jak bych si přála, abych mohla zvednout telefon a zavolat mu, obejmout ho. Tolik bych chtěla, aby viděl vyrůstat mé děti... Abych mu mohla říct všechno, co jsem kdy chtěla a měla a nestihla...
A jak mne to teď mrzí... Snad jsem si myslela, že je prostě nesmrtelný...

Před pár dny jsem takhle večer, před usnutím, na něho vzpomínala a představovala si, jaké by to bylo, kdyby ještě byl.
Bylo mne tak smutno...

Druhý den, když se už stmívalo, jela jsem vyzvednout dcerku od kamarádky. Ujela jsem asi 200 metrů od domu, když najedou mne těsně před předním sklem přelétla sova. Ohromná. Bílá sova. Elegantně. Z ničeho nic.
Pěkně jsem se vylekala.



Musela jsem na to stále myslet.
Byl to zvlaštní okamžik.
                                            "Sovy vidí a slyší to, co se ostatní snaží skrýt."

Věřím na znamení, na to, že se nic neděje jen tak...

Začala jsem hledat symboliku sovy. Dostala se do starého Řecka, Egypta, do Číny a nevím kam ještě...
- říká se, že když uvídíte sovu znamená to, že budete ve správný čas na správném místě
-sova upozorňuje na to, že se potřebujemr soustředit v místě, kde je naprosté ticho-ticho je to prostředí, které nás může nasměrovat k úspěchu...
- má také roli ochránkyně

Pojala jsem to po svém.
Bylo to znamení. Jakoby táta- který mimochodem podle jakéhosi indiánského horoskopu byl ve znamení Sovy- mne přišel říct, že je pořád blízko mne. Že nás pozoruje a chrání...
Ani nevíte, jak dobře mne to udělalo:-)

A uvědomuji si víc, jak kdy jindy, jak je důležité- nepromeškat ani chvilku s těmi, které milujeme.

Mějte krásný začátek nového týdne.

S láskou

Tereza




6 komentářů :

  1. Terezko moc zdravím, prově jsem objevila Tvůj blog- to si pěkně počtu ....jsem velká milovnice Řecka . Podle popisu a co jsem přečetla zatím dva příspěvky Tvoje, tak myslím žiješ na Korfu . Tam jsem tedy zatím nebyla ....projela jsem ostrovy různé,ale Korfu zatím ne. Tak se třeba nalákám z Tvých reportáží a povídání....jdu na to ...moc zdravím Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Hanko, moc děkuji za komentář:-) a doufám, že Tě nezklamu. A ano, žijeme na Korfu- třeba se tu někdy potkáme:-) Tereza

    OdpovědětVymazat
  3. Zajimave cteni, take verim na podobna znameni :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Je dobře, že člověk věří- ať už věří čemukoliv... Častokrát to ve ložité situaci, nebo těžké chvíli, alespoň trošku, pomůže... Moc pozdravuju z korfu, Dominiko:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Terko krásné znamení a myslím, že sis jej vyložila naprosto správně. Nikdy nejsme sami a vše je tak, jak má být. A klid si uchovej, ten ti nikdo nevezme i kdyby kolem hromy, blesky ;-)

    OdpovědětVymazat
  6. Terezko, moc hezké povídání. Také věřím, že se tatínek prostřednictvím sovy ozval. Nebo aspoň by člověk tomu rád věřil, že to tak je.
    Psala jsem vám komentář ke starému příspěvku z 29.listopadu, tak snad se k vám dostane.
    Mějte se moc dobře. Jarka

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny Vaše případné komentře.