">

pondělí 21. prosince 2015

Vánoční rozjímání

Mám to tak každý rok před Vánocemi. 
Vždycky u válení těsta a matlání rohlíčků vzpomínám. 
Vzpomínám na Vánoce mého dětství, a na lidi jež je tehdy tvořili. 
Vzpomínám na ujídání cukroví z poschovávaných krabic, na počítání hvězd v oknech po cestě pro babičku. 
Vzpomínám na to, jak jsme šli na hřbitov, zapalovali na hrobě svíčky a pokládali na něj chvoji. Vzpomínám na to, jak jsem dostala lyže a tatínkem vyrobený dům pro panenky a barbínu, co jsem si tolik přála a první deodorant a penál z Německa... Vzpomínám na Božíhodový oběd a na cestu do hor na chalupu. Jak jsme se s krabicemi s cukrovím brodili od silnice k chalupě v závějích sněhu, na vánoční stromek, který jsme si tam zdobili starýma skleněnýma ozdobama. Na ujídaní chlebíčků z chladné verandy na silvestrovské odpoledne... 



Slzy se mne koulej po tvařích a při tom všem přemítání, se mne přehrává celý rok od minulých Vánoc. 

Kolik dobrého se nám stalo, kolik snů se splnilo, kolik radosti nám daly děti, kolik štěstí mne dalo znovunalezení se s milovaným člověkem, který nějakou dobu blízko mne nebyl. 

A pociťuju vděk. 
Neskutečnou vděčnost za to, jak to všechno je. Za naše děti, za muže, za práci, kterou mám, za lidi, které kolem sebe mám. Vděčnost za každý nový den, který dostávám. 
Vděčnost za každou vzpomínku, na krásné okamžiky a lidi, kteří je tvořili a tvoří. 
A v těchto dnech víc, jak kdy jindy, si uvědomuju, že je na čase překonat sama sebe a svoji hrdost a udělat vše proto, aby se někteří lidé znovu vrátili do mého života a spolu se mnou vytvářeli znovu vzpomínky nové...

Přeju Vám krásné a požehnané svátky

S láskou

Tereza

6 komentářů :

  1. Teri moje zlata taky se mi slzy kouleji po tvari z toho jak jsi to napsala jak me to zasahlo hluboko uvnitr... napsala jsi to tak krasne tak ze je to jakoby i muj pribeh v jinem pojeti jinem zivote a prece tak stejny... Krasne vanoce vam vsem moc objimam jsem s tebou ... vsak vis papa I.

    OdpovědětVymazat
  2. Terezko, krásné povídání ... proto sem ráda chodím ... ten blog má duši .. nádhernou....
    Také přeju k Vám do daleka krásné vánoce a hodně pohody.
    Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, se zpožděním, ale přeci- moc děkuji a přeji krásné dny... T

      Vymazat
  3. Terezka,Teba a Tvojej krásnej rodine, prajem požehnané , pokojné, radostné Sviatky a Šťastný Milosrdný rok 2016 !
    Aj ja to tak mám, pociťujem vďačnosť a očakávanie :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ALenko a Tobě do nového roku přeju, ať je takovým, jakým by sis přála ho mít!! Děkuju moc za Tvé milé komentáře T.

      Vymazat

Moc děkuji za všechny Vaše případné komentře.