">

čtvrtek 18. června 2015

Knížky

Ty opravdové, papírové. Ty, kterým šustí listy, když otáčíte stránkami a které ještě voní tiskárnou.

Ty, které nejsou stažené do čtečky nebo tabletu.
To je oč tu běží.

Právě ty mne provází životem kam až moje paměť sahá... A bez nich si nedovedu představit můj noční stolek, kabelku a už vůbec ne můj život.

Pamatuji si, že když jsem byla malá, rozkládala jsem leporela a stavěla z nich ohrádky pro zvířátka. 
Na břehu jakéhosi německého jezera četla Ronju, dceru loupežníka.
A v korunách větví stařičké lípy vysoko v horách, přečetla všechny Ransomovky, stala se "Vlaštovkou" a 'bojovala o ostrov'...

Možná jsem byla divná, ale milovala jsem povinnou četbu a psaní čtenářských deníků. Ještě teď cítím vůni toho mého :-)

Snažím se i své děti vést k tomu, aby rády četly. Je zajímavé vidět, jak zatímco pro holky je kniha učiněným trestem, kluci knížky berou do ruček se stejnou láskou jako já. Čteme si před spaním, když jsou nemocní a i když si jen tak chtějí odpočinout anebo prostě číst. 
Mám z toho radost a pevně věřím, že i holky si jednou knižku do ruky vezmou. Možná až přejde puberta... Rozhodně mají doma z čeho vybírat. 

A jaké knihy jsou teď našimi oblíbenými?
Karafiatovi Broučci
Buddhovy pohádky
Karkulín ze střechy
Kvak a Žbluňk

Mám " knižní plány" s holkama a tak pro osvěženi jsem znovu přečetla 
Tři kamarády a Sofiin svět. 


" Knihy jsou pro lidi tím, co pro ptáky křídla." J. Ruskin



" Kniha není než klíč, jenž otvírá zámek našich vlastních snů." V. Tille

Přeju Vám krásné dny ať už s knihou anebo bez ní.

T.



Žádné komentáře :

Okomentovat

Moc děkuji za všechny Vaše případné komentře.