">

neděle 22. února 2015

Prostě...

... srdeční záležitost

V poslední době- zcela logicky- se všude mluví o Řecku.
V českých médiích, která sleduji- převážně negativně. O Řecku. O Řecích.
O tom, jací jsou a taky jací by měli být.
Všichni je znají a všichni o nich všechno ví. Všichni by "to" dělali rozhodně jinak než "ti Řeci".

A tak mne ty dikuze a články dohnaly k zamyšlení.

Jak se mne žije v Řecku?







Tenhle článek jsem si dala za úkol napsat už před několika dny. Nejdřív mne v tom bránila pořádná, dvoudenní migréna.
A když už jsem si dnes večer konečně sedla k počítači- se v řecké televizi vysílal pořad o Praze.
A ten mne naladil na "českou vlnu"...
Trošku se mne zastesklo. To když jsem se skrz obrazovku ocitla na Starých zámeckých schodech a na Václavském náměstí. I teď jakoby mne v uších znělo cinkání tramvají.


Nicméně... zpátky do Řecka.
Dnes v podvečer jsme si užili jednu pohodovou procházku po "naší" pláži. A přemýšlela jsem o tom, co mne to tu tak drží.
Vlastně je tolik věcí, které mne tu chybí- zajít si do divadla( a ještě si moci vybrat do kterého divadla...), mít výběr škol, do kterých dát své děti, nepřeberné množství mimoškolních aktivit, nákupy v nejrůznějších obchodních centrech, výlety do Zoo nebo všech těch dino a trilo parků, planetárií a muzeí...


A já dobrovolně zůstávám tady, na tom našem malém, zeleném ostrůvku...
Kde se můžeme hodiny procházet podél moře. V prosinci trhat kytičky bramboříků.
A když máme chuť na mandarinku a pomeranč anebo třeba potřebujeme citron do čaje, tak si prostě dojdeme utrhnout.



Dobrovolně zůstáváme tady, kde nabídka a kvalita škol je na pováženou, kroužků pro děti je výrazně méně, divadlo tu je jedno a o nějakých kulturně- vzdělávacích akcích ani nemluvě.


A přesto mám pocit, že náš život není méně kvalitní než život rodin v Čechách.
Připadá mne, že život tady, na Corfu, je takový jednodušší.
Jakoby zde čas běžel pomaleji. Jakoby si člověk byl s člověkem blíž.
Ohromuje mne solidarita lidí, ochota vzájemně si pomoct, pracovitost a upřímný zájem jednoho o druhého.


A napadá mne, že asi právě to, je pro mne důležité.
Že právě ta jednoduchost, zvlášť když jsou děti ještě malé, má co do sebe.
Až pojedeme na "výlet" do Čech- užijeme si divadla, muzea i obchodů... a budeme se těšit do toho našeho 'klidu'...












Až z trajektu uvidíme, že se blížíme...
Jak se na obzoru vynoří prví útesy, zátoky a pláže, tak nám srdce zaplesá.
A pak- to první corfské nadechnutí- vůně moře mísící se s tisíci dalšími "přísadami"...

A ať už je to politicky a ekonomicky jak chce, my jsme tu doma.

A jsme tu šťastní.


S láskou


Tereza



3 komentáře :

  1. Terezko, moc hezky jste to napsala a věřím tomu. Nikdy jsem, bohužel, v Řecku nebyla. Ale právě ten jednodušší život a tím pádem člověk člověku je blíž a i přírodě blíž - o tom je to žití, aspoň to tak cítím. Navíc máte tam děti, muže - tak není co řešit.
    Terezko, ať jste dál spokojená vám přeju. Jarka

    OdpovědětVymazat
  2. Terezko, já bych si plně dovedla v Řecku žít..... zvlášť nyní děti mám již dospělé a co víc- oba ho milují jako já a jezdí sem pravidelně.Líbí se mi právě ten pohodový život ,kdy nikdo nikam nespěchá i když kdo Řecko nenavštívil, tak si myslí jak to tam hrozné ...podle článků a reportáží v televizi.Jistě, zvolila sis život tam a nedivím se ti - užívej si ho....... moc zdravím Hanka

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny Vaše případné komentře.